Veelgestelde vragen over Boeregoed

Onze producten zijn te koop in onze Farmshops en in de webshop. Werkfruit kunnen we ook bezorgen.

Hier vind je de adressen van de Farmshops

Wij sturen iedere zondag een leuke buurtbrief met het wel en wee in onze buurtkas en waar wij ook de aanbiedingen voor de komende week in vermelden. Hier kun je je aanmelden.

De produkten die we bij BoereGoed verkopen worden veelal in de eigen BoereGoed Buurtkas  in Naaldwijk geteeld. Hier telen we weliswaar in de grond en gebruiken geen chemisch-synthetische bestrijdingsmiddelen, maar het predikaat ‘’biologisch (EKO/SKAL) gecertificeerd mogen we niet gebruiken. Een van de redenen is dat een groot gedeelte van de zaden van gangbare zaadbedrijven komen en dus niet biologisch gecertificeerd is. Een andere reden is dat het heel veel administratieve rompslomp met zich mee zou brengen.

Verder komen  producten van vaak kleinere telers en boeren uit de buurt en deze zijn meestal niet biologisch gecertificeerd.  Een aantal producten is weer wel biologisch gecertificeerd (bijvoorbeeld producten als  gember, citroenen, kurkuma en perssinas appelen), maar dit zullen we altijd communiceren bij het product.

Je krijgt de inhoud altijd op vrijdag te zien in onze webshop. Het is niet mogelijk om individuele aanpassingen te doen. Het is: Eten wat de pot schaft. Dit zorgt ook voor variatie per week. 

Wij telen zelf producten met het seizoen mee zonder chemische middelen en in de volle grond. Daarbij streven we in de seizoenen naar de producten van boeren en telers uit de buurt.

Als dat er niet is voeren we producten niet of kopen we producten uit het buitenland. We streven naar biologische producten en hebben hiertoe wat samenwerkingsverbanden maar we verkopen ook producten die niet biologisch zijn. We streven wel naar het voeren van producten waarvan we de teler kennen. Zo komen sperziebonen van een vaste (Nederlandse) teler die in Marokko enkele teeltlocaties heeft.

Ook wij willen graag dat mensen weer met seizoenen mee eten. Feit is overigens wel dat we jaarrond Nederlandse appels voeren (omdat veel mensen het hele jaar door appels willen). Maar de energie die het kost om appels in cellen te bewaren is op een gegeven moment ook hoger dan de foodprint van de biologische appels die met een boot komen.

Onze boxen worden altijd op vrijdag en zaterdag aan huis bezorgd of haal je box op bij een van onze afhaalpunten. Onze bezorgregio is Westland, Midden Delfland, Maassluis, Hoek van Holland en Den Haag zuid/west.

Je zit echt nergens aan vast. Je kunt altijd tussendoor opzeggen zonder gedoe.

De abonnementen zijn heel flexibel. Een mailtje naar onze info@boeregoed.nl en we pauzeren je buurtbox gemakkelijk een week (of langer).

Dit ligt er een beetje aan of je een grote of kleine eter bent. Gemiddeld genomen eet je ongeveer 3 of 4 dagen uit de buurtbox. Bij elke box krijg je een recept die je zou kunnen bereiden met de ingrediënten uit de box (en eventueel wat kleine aanvullende boodschappen)

De bezorgkosten zijn:
Boven de 50 euro: Gratis

Minder dan 30 euro: 4,95

Tussen de 30 en 50 euro: 3,-

Dit kun je aangeven in je account bij opmerkingen. Dit is voor eigen risico natuurlijk.

Indien je niet thuis bent, kan je hier ook 3 huisnummers van je directe buren opgeven waar de box afgeleverd mag worden.

De lege boxen kunnen bij de volgende bestelling meegegeven worden met onze chauffeur. Wij nemen geen plastic flessen in de PMD bak.
De Westlandpuzzel verkopen wij alleen in de farmshop in Naaldwijk.

Opstalweg 21a.

Onze farmshop kun je vinden in Naaldwijk in onze buurtkas. 
De openingstijden zijn:
wo tot vr: 9-17 uur
za: 9-14.30 uur

Naast het abonnement kun je ook losse producten bestellen. Je hoeft hiervoor dan niet opnieuw de bezorgkosten te betalen.
In de bevestiging van je abo vind je de codes die je kunt invullen in je bestelling.

Dat kan zeker. Ook hiervoor geldt: voor woensdag 13 uur bestellen, dan bezorgen wij die op vrijdag of zaterdag binnen onze bezorgregio.